عکس | مصرف زیاد نمک چه بلایی سرتان می‌آورد؟

حرکت ساده‌ای مانند کاهش نمک مصرفی در رژیم غذایی می‌تواند طول عمرتان را افزایش دهد و احتمال بیمار شدنتان را کاهش دهد. تاریخ‌شناسان می‌گویند اجداد ما روزانه کمتر از یک گرم سدیم مصرف می‌کردند. امروزه متوسط دریافت سدیم روزانه برای انسان حدود ۴ گرم است. بدیهی است که این عادت ناسالم عواقب جدی دارد.
عکس |  مصرف زیاد نمک چه بلایی سرتان می‌آورد؟
کد خبر : ۱۹۴۳۳

مصرف بیش از حد نمک یا در واقع سدیم، فشارخون را افزایش می‌دهد که در نتیجه خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی افزایش می‌یابد. رژیم غذایی سرشار از نمک با شرایط دیگری مانند مشکلات کلیوی، سنگ‌های کلیوی، سرطان معده، برخی سردردها، احتباس مایعات و پوکی‌استخوان نیز مرتبط است. تخمین زده می‌شود که مصرف بیش از حد نمک در سراسر جهان باعث حدود سه میلیون مرگ در هر سال می‌شود.

 

photo_2023-05-03_12-22-17

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تبیان
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مشاور تغذیه
ارسالی در
بله!
وقتی نمک را منحصر می کنید به (Na و Cl) فقط دو عنصر سدیم و کلر! باید هم شاهد عواقب افزایش سدیم در بدن باشیم. چرا که پتاسیم مورد نیاز بدن، معمولا در غذاهایی است که به ندرت مصرف می شوند و معمولا گران تر از نمک هستند. و کلر موجود در نمک های تصفیه شده باعث مسمومیت های تنفسی، ریوی و ریفلکس های گوارشی می شود.
حال آنکه مصرف نمک کامل دریا و یا سنگ نمک معدنی با داشتن انواع و اقسام عناصر و فلزات مفید و ترکیباتی از جمله سدیم، پتاسیم، آهن، روی، منگنز، مس، و.... از قدیم الایام به وفور در غذاها و سر سفره استفاده میشده.
مصرف نمک کامل، رطوبت و بلغم اضافی بدن را از بین می برد و با کشتن عفونت ها و میکروب های مضر، سلامتی را برای افراد به ارمفان می آورد!